15.4.10

mental träpåle

Tråpålen där borta, skulle jag kunna bryta den? Krish krash. Mental brytning i vilket fall. Att bryta helvetspålen i två bitar. Egentligen borde jag veta att den symboliserar din hals, och det vet jag också. Den hals som jag så länge velat slicka på. Nu vill jag knäcka den. I två bitar. Eller tre, om jag ser något för allt blod som sprutar. För visst sprutar det, o jag hoppas det sprutar. Vilken besvikelse om det skulle rinna.
Du går två meter framför mig. Rak i ryggen. Du vill få andra att förstå att du är högre. Utom den gången när du var hög. Du har aldrig varit så låg som när du var hög. Din bleka hals absorberar solljuset och får den att skimra. Lätt ljusrosa. Musklen i min högerarm börjar hoppa och växer sig större än mitt huvud. Jag ser det som ett tecken. Jag knäcker rakt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar