19.5.15

skit i den jävla framtiden

Vet du var allting slutade för mig? Inte jag. När blev jag en sådan ingen ville ha. När blev jag hon utan framtid. Har alltid skrattat åt folk i återvändsgränder. MEN NU är det jag. Nu sliter jag som ett djur, förstör mig rygg, i utbyte mot pengar. Nu har jag varit där i två år, suttit fast, inte rört mig, utan mål. VARFÖR? för att tjäna pengar?

för att jag inte vet
jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv
det skrämmer mig

vissa dagar är jag nöjd
idag mår jag skit

min mamma säger "du borde kanske inte jobba där mer än ett år till"
min pappa säger "ska du inte börja plugga snart?"
min mormor säger "du tänker väl inte stanna där för alltid"
min morfar säger "har du någon pojkvän nu?"

jag säger "....................."





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar